Dette geniale mat trikset, er jeg sikker på at du blir inspirert av


Dette geniale ferdigbunn trikset er inspirert av ut.no og Bodil Gilje (bodildall på instagram).
En ferdig pizzabunn fra butikken kan brukes til utrulig mye, og det er bare fantasien som setter grenser. Idéen er Bodil Gilje sin, som bl.a. har laget kanelsnurrer av pizzabunn, ute på en av sine mange turer. Hun lager utrulig mye godt ute, og sier "det er litt høy terskel for mange å lage fancy mat ute. Men når noe er ferdiglaget blir det mye lettere".
Ut.no smurte søt pålegget hapå på pizzabunnen og rullet den sammen å stekte i biter på panna.

Vi lagde pizzasnurrer😋
Det du trenger er ganske enkelt:

  • En ferdigbunn (kan jo selvsagt lage bunnen selv, men en ferdigbunn er enkel å ha med seg ut på tur).
  • Det fyllet du måtte ønske.
Denne gangen lagde vi pizzafyllet, rullet den sammen og skar opp i biter hjemme. Så pakket jeg det hele inn i aluminiumfolie og la den i sekken.
Det ble vanskelig og løsne bitene fra alu.folien når jeg skulle ha de over i panna, så det ble små stykker med innbakt pizza istedet for pizzasnurrer. Smaken ble like god👌
Til en annen gang skal jeg ta pizzabunnen, det ønskede fyllet og ei hard fjøl med i sekken, og heller tilberede alt ute. 
Dette var første gangen vi lagde det, så litt knot ble det. Men vi skal absolutt gjenta det, jeg har utrulig mange idéer nå, for alt det gode vi kan lage ute av dette supre ferdigbunn-trikset. Takk Bodil Gilje. Anbefaler alle som liker å lage mat ute i naturen eller som trenger inspirasjon, å følge henne på instagram. Bare søk på bodildall eller Bodil Dorothea Gilje.





Retten kan lages på bål eller på primus. Jeg erfarte at det ble utrulig fort gjennomstekt, og at vi måtte ha svak varme og snu bitene ofte👌


Noe av desserten vi hadde med oss!

Vi var på flotte Kvitnesstranda ved Tjeldsundbrua.

Dette insektburet er genialt for små forskere. Buret er romslig og har et forstørrelsesglass i front.
Husk å slippe insektene ut igjen😉








Denne døde krabben, ble med overalt... også hjem i sengen på kvelden🙈
Barna mine er veldig glad i finne ting ute, og det meste vil de ha med seg hjem😵😝

Kvitnesstranda er utrulig flott. Man kan velge mellom å campe der det er helt åpent, eller finne områder med litt skog. Det er også et stort berg i nærheten, som vi selvsagt måtte utforske. Jeg så mange fine telt- og hengekøyeplasser.






Ei blank og stor bøtte er veldig fint for ungene å samle dyr fra havet i. Det blir bedre plass for småkrypene og det er lettere for barna å studere funnene sine.

Kommentarer