Hva er en god nok ferie for barna?

Om man ferierer hjemme, i nabobyen, i syden eller på månen, så er det aller viktigste de positive minnene man sitter igjen med og det man gjorde ut av ferien for å skape kvalitet og gode og nære relasjoner for seg og sine<3 

Ingen bør la seg presse av hva samfunnet mener er en god nok ferie. Det har vært mye omtale i media om at de som ikke har så mye ressurser føler seg presset og at mange barn gruer seg til skolestart, fordi de får spm og kommentarer fra medelever. Ferie har for noen blitt en konkurranse.
Men har du kjærlighet og fantasi, så har du de ressursene du trenger:)

Våres ferie var ikke lenger enn 57 mil unna hjembyen, den var i Norge og vi bodde hjemme hos en annen familie. Det har vært noen fantastiske 10 dager.
Mye av det som gjør denne ferien så bra år etter år, er jo selvfølgelig den flotte familien vi får bo hos.
Min kjære tante og onkel er med å skape de samme ferieminnene for mine barn som jeg selv vokste opp med. Håper jeg har klart å forklare godt nok for dem, hvor mye jeg setter pris på de. De er tvers igjennom god. Det er ikke vanskelig å skjønne hvor sønnene deres (mine to flotte fettere) har den fine personligheten fra. De er hele familien så flinke med barna våres, har så mye hjerterom og er en fryd å være sammen med. Og fetterne mine, som også er gudfedre på minstemann, tar rollen sin med storm. De gir både minstemann og eldstemann så mye oppmerksomhet. Noen ganger lurte jeg på om jeg måtte gripe inn, for jeg var redd de ville slite seg ut;)
Vi er alle kjempefornøyd etter enda en vellykket ferie i våres kjære Alta<3
Vi har fått gjort alt av det vi liker best: dratt på turer og hatt masse god kvalitets tid med kjær familie spredd over hele Alta. Pappa hadde jo ikke mindre enn 7 søsken og 5 av dem bor i Alta:D
Og minstemann har virkelig fått gjort det han liker mest. Han har en stor lidenskap for alt motorisert kjøretøy og i sær traktor. På denne gården var det jo 3 traktorer å kjøre. Har aldri sett han så fornøyd og stolt, som når han satt på de forskjellige traktorene. Sikker på at han etterspurte traktor kjøring hvert 20.min;p Fikk han ikke anerkjennelse fra den ene, gikk han bort til den andre, dro dem i fingeren og geleidet dem mot utgangsdøren mens han sa "traktor", hehe<3


Tokes flotte gudfedre<3



Våres kjære tante og onkel<3 



Legger også ved noen bilder fra den siste utflukten vi hadde i Alta. Det er fra Stifjellet og hadde en perfekt sykkelsti. Alta kunne by på mange flotte turer egnet for terrengsykling.
Stifjellet var kjempeflott, og man kunne variere lengden på turen, da det var så mange fine vann og campe med underveis. Vi syklet ikke helt opp, men stoppet ved en åpen hytte. Noe som var helt perfekt, for vi hadde ærlig talt all slags vær med oss denne dagen;)
Hytta var enkel og sjarmerende, akkurat som vil liker dem. Minner om DNT hyttene vi utnytter oss av i Harstad når vi er på overnattingsturer. Viste du at som medlem av DNT, har du tilgang til alle DNT hyttene i hele Norge? Sjekk det ut her: Harstad DNT :) 













Kommentarer