Trugetur til fjells med gravidmagen


Nå er jeg i uke 32, og utforsker enda på, hva kroppen min tåler og ikke. I dag ble det en rolig tur med truger til Keipen på Aunfjellet. Denne turen er kort og slak, og var en fin aktivitet for meg nå, i min tilstand. Nå har jeg funnet ut at skigåing i relativt flatt terreng og korte toppturer med truger er noe som passer for meg, enn så lenge. Ellers prøver jeg å gå enkle turer utfor døren i nabolaget, men det er sjeldent. Det er veldig mye avslapping på meg for tiden.

Jeg møter folk som sier at jeg er så sprek og flink. Ja det virker kanskje sånn på sosiale medier, men det er ikke slik. Jeg er ikke "flink". Jeg bare gjør noe av det jeg liker best. Friluftslivet er ikke en prestasjon for meg. Det er hobbyen min. Det gir meg så mye. Det er balsam for sjelen min. Noen ganger er det gratis trening i turene våre, mens andre ganger kjører vi helt fram til den eventuelle destinasjonen. Poenget er at vi liker det vi gjør.

Jeg vil heller ikke framstå som noe spesielt sprek. Jeg kommer meg ut på tur minimum 1 gang i uken og max 2. Noen ganger går det til og med 1 1/2 uke før jeg beveger noe særlig på meg, nå som jeg er gravid. Turene er enkle og alt går i tilpasset tempo.

Håper bare jeg kan være en motivasjon for andre gravide:)


Kjæresten var på havet og eldstekaren var på scootertur på Ibestad, så i dag hadde jeg med mamma. Hun bærte miniputt hele veien opp. Se så fin natur og så flott og sprek mamma jeg har💜





Mamma er god å ha og vi går mye på tur sammen. Dette var hennes første trugetur og det bød på noen utfordringer. Det ble litt tryning og krangling for å si det sånn😅😅

Takk for en fin tur.
Smil og vær glad.

Tips til småbarn på tur: 
Og ta med en liten traktor eller dumper til våres miniputt, på turene, gjør i værtfall turgleden hans komplett. Han leker og koser seg, og vil ofte ikke dra når vi skal hjem. 
Han er enda så liten, at det er vanskelig for han å bruke naturen som lekeplass, nå på vinteren med liten kropp, tykk dress og store, tunge vinterstøvler.
Er man på tilrettelagte plasser, som Folkeparken e.l. er det selvsagt mye lettere for de små å få utfolde seg grovmotorisk. Man må bare tilpasse og tilrettelegge så godt man kan, til de ulike type turene man drar på, om man er ute etter å skape gode turassosiasjoner for de minste. 

Kommentarer