Topptur som høygravid i uke 39


Nå er formen min veldig variabel. Kan ha dager hvor jeg ikke klarer å gjøre så mye, og dager hvor jeg har en relativt grei form. Men ingen dager er uten smerter og ubehag. Jeg er mest hjemme om dagene, og styrer og steller i nyhuset vårt når formen tillater det, også slapper jeg mye av og sover og bader en hel del. De få gangene formen er heeeelt på topp, forter jeg meg å gjøre noe som jeg liker veldig godt, og det trenger jeg. 
Å sitte hjemme å dyrke seg i alle vondter et svangerskap medfører seg, og ikke tørre å bevege seg fordi da blir det vondt eller ubehagelig, er ikke bra for noen. Det er ikke farlig å kjenne ubehag her og der på/i kroppen, det er tvert i mot helt vanlig når man er gravid.
Jeg fokuserer mye på lytte til kroppen, gjøre det som kroppen tillater og prøve meg fram.
Lørdagen ville jeg prøve å gå til Gangsåstoppen (183 moh).
Jeg satt lenge denne formiddagen og vurderte om jeg skulle prøve meg på topptur eller ikke.
Men så er det ikke verre enn at man stopper og snur, hvis det man har planlagt ikke lar seg gjennomføre likevel.
Jeg ville prøve! Men ikke uten "ledsager"😅
Så mamma ble med. Jeg forberedte meg godt, ved å finne ut hvordan føre var opp til Gangsåstoppen, finne rett skotøy og ta fram gåstaver😉
Vi var ikke klar til å gå, før det var ettermiddag, hehe. Og så brukte vi gooood tid på veien opp. Hele lørdagskvelden ble tilbragt på Gangsåstoppen, og det var bare supert det.
Jeg ble utrulig overasket over hvor fint det gikk å gå opp. Turen nedover var litt verre, men det gikk også fint. Gangsåstoppen er jo en kort tur, og det var nettopp derfor den ble valgt.







Lykken i livet💛

Legger ved et bilde av "hagen" vår fra nyhuset.
Dette er utsikten, tatt i dag søndag, fra verandaen vår i 2.etg👇

Kommentarer