Har du tid til facebook i jula? "Familie-bilde-foran-treet" skal taes!

Sånn, nuh har juleroen senka seg.
Jeg ser på facebook at folk har funnet juleroen for lenge siden og fikk alt ferdig før jul.
På selve julaften ryr det inn med masse perfekte julebilder foran treet. Hvordan er det tid?
Ja jeg får tid til scrolle litt av og til, men på julaften trur jeg ikke jeg fikk tid til tlf før etter kl.23, hehe:p
Utulig mange fine bilder da:) Så glad for at andre har tid og har funnet roen. Men jeg føler meg litt alene noen ganger om være stressa og ikke ha tid til noe annet enn det mest nødvendige: barna, forberedelser, matlaging osv. Men vi fikk tid til å ta bilder da😄 Selve "familiebildet-foran-treet" ble som det ble, men jeg SKULLE ha et😉
Først hadde vi familie selskap for 2-åringen som er så heldig å være født den 22.des, etterfulgt av julegrøt trasdisjon hos oss lille julaften og så snakker julaften for seg selv.
Men så er man jo så heldig å være født med den evnen til å reflektere og evaluere. Til neste år SKAL jeg begynne tidligere (hørt det før?). Jeg mener det!!!! Så skal jeg også ha tid til å legge ut fint familiebilde på julaften å ønske alle god jul, før jula og ikke nå i ettertid!😊
I år kommer julekortene jeg sender hvert år, med ønsker om en god jul, i romjula😭 Også kommer "God jul-ønskinga" til dere på sosiale medier, i dag på 1.juledag. Fordi det er i dag jeg endelig har landa og funnet roen:)

GOD JUL FRA ALLE OSS, TIL ALLE DERE:)



21.desember: 4.trinn på Medkila skole hadde en nydelig forestilling i kirka. Og eldstekaren hadde en liten framføring foran mikrofonen. Alle var så flinke, var til og med noen som imponerte med piano, fiolin og trompet. Jeg gråt gjennom hele forestillingen. 


22.desember: Miniputts bursdag. Vi skulle ha ute-bursdag, med aking og ski, selvfølgelig;)
Men været tillot ikke det, var jo ikke snø engang:p Pluss at noen i familien er jo alltid småsyk, som regel miniputt eller meg. Vi har hatt det gående siden september. Er så lei. Kommer oss ikke ordentlig ut på tur. Men så har vi ikke hatt det beste vinterværet i det siste heller.
Men vi fikk en kjempefin bursdag, lell, med alt det stereotypiske som hører til:D

Dagen starta hjemme grytidlig om morgenen. Og jeg er veldig opptatt at bursdagen hans skal være så lite "julete" som mulig. Han skal få vokse opp med en helt vanlig bursdag uten juleservice og julemat og julebakst. Han skal føle at det er hans bursdag og hans dag, og ikke bare nok en jule-tradisjon-sammenkomst:






Så hadde vi selskap i barnehagen hvor jeg jobber:





23.desmember: ingen bilder tatt. Fikk ikke dokumentert julegrøt-familie-tradisjonen i år.
Men det var like koslig som vanlig og svigersøster fikk mandelen.

JULAFTEN: 







En veldig fin dag💗
Ikke mange bildene som ble tatt med fotoapparatet disse dagene. 
Ble mye spontane bilder fra mobilen. 
I år fikk jeg 10 timer fotokurs i julegave hos kjæresten, iiiiik👏👏👏👏 
Så da skal jeg bli flinkere med kameraet:)!



Kommentarer

Legg inn en kommentar