Tips til enkle ettermiddagsturer:)


Eldstekaren i storform opp bakkene:)
Utsikt mot Bergseng, Hagan og Sama.

Tv-tårnet er egentlig en ganske flott tur, fordi den har så mange utgangspunkt. Man kan kjøre helt opp, og bare beundre tårnet og ta en matbit i den flotte gapahuken. Eller så kan man parkere diverse plasser langs asfaltveien på tur opp, å bestemme hvor lang tur man vil gå. 
Min favoritt rute, er naturstien. Har bare gått den en gang, men den var fin:) Da parkerte vi ved Stiftsfgården på Trondenes og gikk over bilveien. Vi følgte deretter den breie turstien som går mot utescenen. 
Og så husker jeg ikke mer. Hjelp!! Hvor tar man av på den smale turstien derifra, som fører opp til tv-tårnet? Noen som kan fortelle meg det?
Jeg prøvde å google det, men fant det ikke ut. Så vi endte med å ta asfaltveien. Vi parkerte på en egnet plass mitt i oppoverbakken, så ble turen høvelig lang.

I dag har det generelt vært en fin dag (bedre dag enn onsdagen i hvertfall😅): 

Startet med Adventsfrokost:
Hver jul tar jeg fram det nydelige, retro servicet jeg har arvet fra min avdøde bestemor og bestefar. Det betyr så mye, å dekke til med det, at jeg blir glad langt inni hjerterota.
Vi hadde hjemmelaga egge- og druesalat. Ordentlig kako og fenalår. Advent💜
Vi har kjøpt et helt fenalår, men sliter litt med å få den tørka smaken. Hvor lenge må det tørke egentlig?


Etterfulgt av pepperkakebaking:
Her gikk ikke alt som det skulle. Første brettet med pepperkaker ble svartsvidd. Og husene vi lagde ble ikke helt som planlagt😅 Vi prøvde oss på sjokoladehuset, som er så poppis i år. Eldstekaren ønska det, og jeg tenkte at det ble kjempelett. Det var det altså ikke. Vi hadde kjøpt 6 x 200g melkesjokolade plater, og endte opp med mye mindre. Først så knakk bare hele platen på flere ulike plasser når vi prøvde å skjære i det. Etterpå så vi at vi måtte varme den i microen, men da smelta vi den. Så det blei ikke mye sjokkis igjen. Men hus ble det tilslutt, og barna elsket de.
Minstekaren elsket også å smake på alt underveis i prosessen. Forsvant litt deig og pynt innimellom.




Jaja husene ble ihverfall sjarmerende.
Etter middag, tok vi turen til Tv-tårnet og det var en fin tur. Godt med frisk luft , før vi måtte hjem igjen og rydde et BOMBA kjøkkenet😅


På tur opp!



2-åringen aka bare ned til gapahuken han😆


Tom-Erik i kjent stil😉
Fin gapahuk, fin platt og fin utsikt mot byen.


Kommentarer