Ut på tur i all slags vær!


I dag var vi på et vakkert sted i Straumsbotn i Kvæfjord, sammen med familie og venner. Har aldri vært der før og det krydde av nydelige plasser der for fisking, dagsturer og teltturer, så hit skal vi absolutt flere ganger. Det er veldig barnevennlig der og lett fremkommelig med barnevogn. Perfekt for familieturer!

Plassen vi endte opp på, hadde jo et slengtau vi selvfølgelig måtte prøve ut, noen med mer klær på seg enn andre. Var ikke alle som var så kul som meg og barna som bada😉 Men i motsetning til barna så hylte jeg som en stukket grisunge når jeg traff vannet🙈





Mesteparten av klærne vår familie har på oss i dag er fra Skogstad Kanebogen. Som ambassadør familie for Skogstad prøver vi ut en god del klær og har skrevet en rekke anmeldelser i bloggen om de ulike produktene. I dag var det delvis regn og vi var ute i mange timer og likevel var stor og liten tør når vi kom hjem. Etter å ha prøvd klærne demmes en stund er jeg overbevist om at det er god kvalitet i Skogstad sine produkter, som kan vare "evig" til et moderat friluftsliv. Vi får ikke prøvd ut klærne i ekstrem vær og ekstrem turer med det første pga de søte små som har tatt livet vårt med storm, så det kan jeg ikke uttale meg om enda. Men om klærne holder halvparten så lenge som f.eks. Norrøna (som vi alltid har sverget til), så er det godt nok for oss, da prisen på Skogstad sine klær er halvparten så billig som de store friluftsmerkene. Jeg trur nok Skogstad er kommet for å bli, blandt de store nå.

Vanligvis er jeg ikke så opptatt av merkevarer på andre klær eller interiør etc. Jeg prøver å tenke økonomisk og miljøvennlig så langt det lar seg gjøre, når det kommer til materialisme. Jeg liker ikke "mye vil ha mer" mentaliteten. Men når det kommer til turklær er det viktig for oss som er så aktiv innen friluftsliv, at vi har klær som holder oss tørre, behagelig temperert til ymse vær og at vi kan utnytte mobilitetsnivået til det ytterste. Hvis barna blir våte, kalde eller ikke får utfoldet seg, kan det gi svært uheldige opplevelser og assosiasjoner til friluftslivet. De har det jo ikke godt på tur da, og de gleder seg kanskje ikke så mye til neste gang og i verste fall kan de jo bli syke. Så kvaliteten på klærne har mye å si for en familie som har friluftslivet som hobby og som elsker å være ute.

I dag hadde vi med oss ferdig laga gryterett på mattermos til middag, også grillet vi marshmallow på bålet til dessert.
Mattermos er helt genialt for å gi en variert middagsmeny når man er ofte på tur.







Buksa jeg har på meg er en super behagelig og stretchy nyhet fra Skogstad. 
"En lett, ufòret turbukse med enestående passform. Formsydde knær og gode justeringsmuligheter gjør buksen svært egnet til aktiviteter med behov for høy mobilitet. Ekstra stramming ved ankel for en smalere fit og høyt ryggpanel for optimal komfort når i bevegelse. Et pustende materiale for en sporty hverdag!"

Det er faktisk den beste turbuksen jeg har hatt på meg i forhold til passform og comfort. Så den overasket stort👍

Sjekk ut buksa og resten av produktene på skogstadsport.no.

Kommentarer