Ski den ene dagen - stranda den andre dagen


Nå har det vært mye skiaktivitet i det siste, så da jeg foreslo en dag på stranda var det stor jubel i flokken. Lørdagsformiddag dro vi til idylliske Gressholman. Barna var fornøyde når vi dro, fornøyde mens vi var der og vil ikke dra hjem når vi etter mange timer ute, måtte dra fordi det begynte å bli sent. Slike dager liker jeg. Og det var flott at alt gikk smertefritt denne dagen, siden jeg skulle dra avgårde alene med 4 barn. Eldstekaren hadde med seg en kompis og de var så gode på å hjelpe meg med de to minste. F.eks. når den ene lillerampen går ut i havet med vannet til knærne mens mor passer pølsene på grillen, eller når den minste skal vugges i søvn i vogna mens 4-åringen må på do, sånn med engang, ja da var det godt med to storgutter som velvillig hjalp til.
I tillegg til å være gode hjelpere brukte de mesteparten av tiden på å klatre i trær, leite etter "skatter" og utforsking. De utforska så og si hele Gressholman.
De to minste storkosa seg i mange timer i sanda. Vi hadde med traktorer, gravemaskiner, lastebiler, bøtter og spader og de lekte og lekte og lekte i sanda, og var så fornøyde.
Og det var godt jeg hadde med ekstra skift og små poser til å ha i støvlene for det ble vel mye vassing i vannkanten😒😅🙈








Gjesten vi hadde med oss, var en kløpper på å finne alt fra sjømus og kråkeboller til vinkorker og veistikkere i fjæra😆😍 Han er en gutt som også er vant med å være mye ute og kunne lære oss masse om livet i fjæra😁

Vi hadde med oss harstadgrillen (bruk linken 👈 eller skirv "harstadgrillen" i søkefeltet på bloggens framside for mer info om denne geniale grillen) denne gangen og grilla pølser på den. Pølser som ble svartsvidd fordi mor ble opptatt med å fjerne sand fra fjeset til minstemann. Han hadde sand i munnen, nesen og øynene. Oppdaga til og med sand i bleia når jeg skulle skifte på han før vognluren😅

Eldstekaren finner alltid et brukbart klatretre når vi er på tur👍


Når man finner en planke man kan gjøre skateboard triks med, samt kjøre snowboard på, på den ene lille snøflekken som var der, var dagen fullkommen😆😏


Alle klærne i dette innlegget er sponset av Skogstad Sport. Og noen av vårens nyheter som er en favoritt her i huset er besteselgerene "Tindebuksene" som jeg liker å kalle de. Det er tynne, superelastiske og behagelige turbukser. Nesten alle modellene har "Tind" i navnet sitt enten det er barne-, junior-, herre- eller damemodellen. Vi har disse buksene til alle familiemedlemmene i vårt hus og de passer året rundt, med unntak av de kaldeste vinterdagene ved passiv aktivitet.
Les mer om damemodellen "Ringstind turbukse" som jeg har på meg 👉 HER!

Kommentarer