Harstad er full av små turskatter! Alene på tur med 2 små i nye klær fra Skogstad Kanebogen.


Harstad by er altså full av småe og store turområder. Her er vi opp ved radiotårnet. Denne lekeplassen brukte vi mye når jeg jobbet i sykehusbarnehagene. Da fulgte vi bilveien fra barnehagene og opp til lekeplassen, og det er alt jeg vet om denne plassen. Men etter alle menneskene jeg møtte i dag, har jeg skjønt at det er et eldorado av turstier og destinasjoner her oppe. Her kan man velge i korte og lange turer, og vanskelighetsgraden på terrenget. Folk i alle aldre kom og gikk i dag, så det er vist veldig populært. Lekeplassen eies av en velforening i nærheten, så som man ellers gjør, rydder man selvfølgelig opp etter seg og lar alt være som det var når man kom. Denne gangen kjørte vi helt opp. Jeg parkerte rett ved lekeplassen men lærte i dag at det er en stor p.plass ved radiotårnet🙈😉

I dag fikk vi prøvd ut flere av de nye ytterklærne våre fra Skogstad Kanebogen.
Skallklær er de desidert de klærne vår familie bruker mest. Skallklær er ytterplagg som skal være helt vann- og vindtett. Pga at skallklær er lette og tynne plagg kan de brukes året rundt. Skallklær sin egenskap er ikke å varme, så her varierer man med hva man har under og tilpasser seg de ulike årstidene. I Nord-Norge med korte og kalde sommere er skallklær helt topp.

Settet som 2-åringen har på seg her er et sett bestående av en teknisk jakke og bukse med nettingfór. Settet har en vannsøyle på 8000mm, og passer fint til ruskevær. Jakken jeg har på meg er en 3lags skalljakke med en vannsøyle på 15000mm, og skal passe til det aller heftigste været. I dag var det ruskevær og da var disse klærne vi hadde på oss et ypperlig valg. Så gjenstår det å få prøvd ut jakken min i skikkelig heftig vær og hvor lenge den holder, før jeg kan si noe om den står til forventningen. På kvaliteten å dømme, ser det ut til at den vil innfri. 
Skal du ha vanntette (og ikke bare vannavissende) klær, må du se på vannsøylemerke. F.o.m. 8000mm og opp er relativt vanntett. Mine erfaringer er at f.o.m 10000mm er du garantert vanntetthet, men det kommer litt an på kvaliteten på klærne.





Kommentarer