Hvordan fisketurene ble etter barna kom inn i bildet


Jeg må altså flire litt av turene våres, i blant...eller ofte egentlig. Evig optimist som jeg er, drar jeg alltid på tur med hodet fult av glansbilder av hvordan dagen skal se ut. Jeg ser seriøst aldri mørkt på noe, til samboerens fortvilelse i blant. Den egenskapen får meg kanskje til å framstå noe naiv i blant. Også kan det virke som jeg ikke har evnen til å lære av tidligere erfaringer. Mange måter å tolke det på😉
Denne turen gikk jo bare bra egentlig, men jeg har jo alltid forestillinger om at jeg skal få tid til å stå å fiske...sånn masse...for meg selv liksom! I forestillingene mine er barna lykkelig og lydhør til en hver tid. Også får jeg alltid fisk, og da selvfølgelig en fet laks eller sjøørret. Forestillingene mine er så langt fra realiteten som det går. For det første går det lang tid mellom hver nevneverdig fisk jeg får og for det andre så får jeg jo seriøst ikke tatt i stanga en gang. Og selvfølgelig blir det litt diskutering i blant, ofte i en sivilisert tilstand og noen ganger i litt villere tilstander.
Etter at man fikk barn, er ikke turene for oss voksne lenger. Den er for barna. Hele turen dreier seg mye om dem. Det er jo like mye balsam for sjela det også, bare på en helt annen måte.
Greit, så får jeg ikke dyrke min egen lidenskap like mye lenger, men jeg får være med å videreføre den til barna mine. I dag har vi bytta på å stå å holde den 5mnd gamle babyen, som ikke godtok å sitte i vogna, mens den andre springer etter den spinnville 2 åringen, som selvfølgelig vil stå ytterst på de sleipeste bergene å prøve fiskelykken. I blant kommer den mindre kravstore 10 åringen og vennene og søker anerkjennelse og vips så bruker du hvert eneste minutt på barna. Det er jo sånn det skal være. Livet med barn💖😉

Målbevisst kar😅


 Veldig imponert over dunjakken fra Skogstad Kanebogen, at den tåler så mye vind. Som regel må jeg trø en skalljakke over på kalde dager med mye vind, men har ikke hatt behov for det, sånn som været har vært nå.


En av diskusjonene i dag, gikk ut på dyrevelferd. Orker ikke skrive så mye mer enn at jeg har to sønner som elsker å utforske, som har en mor som elsker alt levende vesen med like mye verdi.
I dag var jeg veldig bekymret for den lille seien vi fanga og en brennmanet de største gutta fant😅


Alle klærne vi har på oss er fra Skogstad Kanebogen, og i dag vil jeg skrive litt om kjeledressen til 2-åringen, som er en vinterdress med primaloft stoff. Har ikke vært borti primaloft til barn før, man skulle tru det ble for dyrt å produsere. Men Skogstad har fått det til, så den blir artig å teste skikkelig ut. Fordelen med primaloft er at det varmer veldig godt, samtidig som det er tynt og lett i stoffet. For barn som er i utvikling og beveger seg mye, er det en stor fordel at dressen er god å bevege seg i. Nå på høsten har vi bare et lag ullundertøy og en tynn fleecejakke under, mens på vinteren blir det flere lag ull. Ved å variere det man har under dressen, utvider man brukstiden.

I dag lagde jeg pinnebrød deig for første gang. Få oppskrift, tips og triks HER.

Takk til alle som var med å gjøre turen i dag så fin.


Kommentarer