Topptur som ble til foto/utforskertur


I helga som var skulle jeg og ei venninne, Veronika Sund, være turledere for en jente- overnattingstur til Niingen 1073moh. 
Pga været og diverse andre årsaker meldte en etter en seg av turen, og vi to endte opp med å gå alene. 
Turen var lagt opp slik: opp Rørgata til Niingshytta 517moh (4km) lørdagen. Overnatting, fisking og hyttekos. Topptur til Niingen 1073moh med start på 517moh, og retur ned Vassbotn som er 7km fra hytta og ned til Niingen Kraftverk.
Vi var så gira på å gå turen selvom alle meldte seg av.
Søndagsmorgen var været riktignok så utfordrende at vi konkluderte med at det ikke var sikkert å gå noe topptur. Men ellers fullførte vi resten av planen og fikk oss en veldig fin venninne- hyttetur på fjellet.
Begge to er glad i fotografering, Veronika dog så mye flinkere og mer erfaren enn meg, oooog med et flottere kamera. Jeg fikk lært litt og vi fikk tid til å følge en avstikker skiltet med: <<Til jettegrytene>>.
Vi fant ikke jettegrytene, men en veldig flott foss. Når to stykker med samme interesse for naturens fenomener og fotograferinger går på tur sammen, blir turen bare helt super. Bl.a. følte jeg meg som en unge i en lekebutikk når vi fant fossen.

Maurtue😁
Fotograf: Veronika Sund

Rørgata.
På bilde: Veronika.

På bilde: Veronika.

Plutselig var vi omringet av tåke, men det var ingen sak for to sertifiserte turledere😆😏
På bilde: Veronika.

 Niingsvannet.
Fotograf: Veronika Sund

Fotograf: Veronika Sund

Demningen.
Fotograf: Veronika Sund

Niingshytta.
Fotograf: Veronika Sund

Litt fiskekos i kveldninga med tåke og høljregn. 
På bilde: Veronika.

Ferdigpiska egg på en tett beholder og ferdigstekte karbonader i alu.folie ble til....

.... en nydelig kveldsmat, tilberedt på gassovn i hytta😋

Veronika fotograferer regnbuen.

Det gjorde jeg også😍

Utsikt, på turen ned Vassbotn.
På bilde: Veronika.

Reinsdyr😍


Veronika nyter utsikten.

Prøver meg på bilde med lang lukketid. 

FOSSEN
På bilde: Veronika



Fotograf: Veronika Sund

En fotograf tar bilde av en annen fotograf.
Fotograf: Veronika Sund

Takk for turen!

Blogglisten

hits

Kommentarer