Litt av en sykkeltur;) Hva syns du om badestrendene i Harstad?

Fytti katta, det var tungt å sykle fra Nedre Holtet til Gressholman (16,1km).
Google Maps sa det tok 1t og 6min.... veeel f**k Google Maps, for det tok 1t og 45min.
Jeg verken er Mario Cipollini eller har en Cipollini sykkel... jeg har en terreng sykkel jeg;)
Kanskje ikke så bra å sykle langt på asfalt med, puuh;)
Med tung oppakning på ryggen og en 15kg (?) baby i sykkelvogna tok det sin tid.
Jeg pusta og pesa og Toke sang og flirte. Munnen hans gikk i ett, utenom da han sovna av, og det var "traktor", "kopter", "brum", "bæ", "bæ, bæ, lille lam" (sangen), "se", "den", "båt", "ro, ro, ro din båt" (sangen), etc, mens det som kom ut av munnen min ikke var like søtt;)
Men så kom det noen partier hvor jeg kosa meg og jeg glemte alt det negative, men straks det var motbakker var alt mørkt igjen. Jeg liker å slite, svette og jobbe, men dette var et nytt nivå tungt.
Knærne, leggene, ryggen og ikke minst ROMPA, verka. På godt nordnorsk: røsk mæ inst inni ***** kor ondt det va i ræ... rompa!! 
Har sykla mye med Toke, men ikke etter at han ble større, og ikke med tung oppakning på ryggen og ikke så laaaangt. Jeg var jo alene, men neste gang skal Tom-Erik få dra han....lett!!!....så skal jeg bare kose meg med sykkel trening som er innafor comfort sonen.
Alt var fort glemt når jeg kom fram, da føltes det bare deilig. Men så slo realiteten meg hardt ned etter en stund.... jeg må jo sykle hjem igjen også. Dog kortere tid, men rompa var jo sår fra før.
Det kom lyder ut av munnen min som jeg ikke helt har hørt før, og jeg måtte se meg rundt flere ganger for å se at ingen hørte meg. Men jeg er sta som et esel, og ikke fanken om jeg skulle trille sykkelen. Nå sitter jeg hjemme da og er veldig fornøyd med dagens mosjon, og har egentlig glemt hetens øyeblikk. Blir sikkert å gjøre det samme igjen:p:p:D:D











Et helt annet tema: vi har ikke så mange badestrender i Harstad, som ligger på Norges største øy!!
Vært fall ikke i nærheten av Harstad. Man må litt (langt) ut av byen. Eller?
De som ligger i og rundt byen, er ikke akkurat strender. Det er mer som å besøke ei fjæra.
De er igjengrodd av tang og det er ikke så mye som er tilrettelagt for en typisk stranddag (sånn som jeg ser det for meg i hodet mitt;p). 
Når du kommer til andre byer har de strender med fylt sand. Tang, tare, sjøgress etc er røska vekk og gresset er klipt. Det er sandvolleyball baner, benker og bord, huskestativ og andre lekeapparater. De har lagd til en typisk badestrand hvor det ser ut til at de prøver å trekke til seg folk og tilrettelegge for dem.
Noen plasser er det til og med en liten bod hvor du kan få kjøpt is og kald drikke:) En sånn som blir kjørt ut og brukt kun i høysesongen.
Jeg mener ikke at vi alltid må ha alt tilrettelagt og at alt må være framstilt. Det er fint å bare besøke naturen slik som den er. Men kunne vi ikke hatt vært fall bare EEEEN ordentlig badestrand?

Kommentarer