Med ski, baby og pulk på tur


Mine skiferdigheter er ikke så mye å skryte av, så når jeg skal alene på pulktur og skal ha ski på føttene, må terrenget være langt innenfor comfortsonen.
Hvis jeg vil dra pulken på høye, bratte fjelltopper eller i annet krevende terreng, alene, velger jeg truger.

I går valgte jeg folkeparken og vi rakk akkurat noen solstråler. Sola står ikke så lenge i Folkeparken enda, 13.30 var den helt borte. 

I pulken bruker vi en vognpose i ull, kledd med bomull i ytterstoffet. Vi har et ekstra ullpledd i bunnen for å isolere ekstra mot kulden. En pulk er så lav og nært bakken, at det er greit å gjøre det man kan for å hindre kulde under ifra. Vi har en pulk med ski, dermed kommer barnet litt opp fra bakken, noe som er positivt i forhold til både varmetap og "slag". Skiene gir en ekstra demping mot slag fra ulendt terreng, pluss at det skal mye mer til for at den tipper over på en av sidene. Det har aldri skjedd med denne pulken. 

I vognposen har han på seg to lag ull, også har jeg med foret, vind- og vannavstøtende klær til å ta på når han skal opp av pulken.

Å krabbe rundt i snøen var en helt ny erfaring til minnebanken.

Matpakker til både stor og liten var med, denne gangen.
En fjellduk er fin å ha med på tur, da den kan brukes som sitteunderlag eller som varmeomslag. 

Kommentarer