En skitur på barnas premisser - barnevennlig turmål


Far i huset og mellomstekaren har dratt på hyttetur i helga, sammen med en kompis og hans datter på deres hytte på Storjorda. Så da er jeg hjemme med største- og minste gull i helgen. Når vi sto opp i morgest hadde vi ingen planer om dagen. Vi starta dagen rolig, og rundt forkostbordet snakket vi om hva vi skulle finne på. Eneste kravet jeg hadde var at vi måtte ut en tur i løpet av dagen, siden det var så syyykt fint vær og varmt i dag. Han ville først i slalåmbakken, men fikk ingen med seg, naturlig nok.... de fleste var allerede på tur med sine familier. Ikke så rart med det været vi har hatt i Harstad i dag. 
Da valgte han at vi skulle gå opp på Steinfjellet på Storjorda, og kanskje også møte resten av familien og vennene våre der.

Jeg sa vi kunne gå så langt han ville, og vi endte med å gå hele veien opp. Jeg dro minstemann i pulk, så det var relativt tungt, og det endte med at eldstekaren måtte motivere meg på slutten😉 Steinfjellet er en tur på 12km tur/retur og har en høyde på 514moh.

Vi møtte noen bekjente, en sprek familie på 6stk som skulle opp å telte. Jeg blir så inspirert, motivert og glad av å høre om andres teltturer med barn. Gleder meg til å høre hvordan de har hatt det. De var helt fantastiske å se på. Alle barna (fra 6 år og opp til tenårene) med sekker på ryggene og godt mot.
Ellers møtte vi masse folk→ fremmede, bekjente og kjente. Steinfjellet er et populært turmål, og nå var det et glimrende føre å gå opp på. Eldstekaren har smørefrie ski og jeg hadde fjellski med hælløftere og halvfeller, og vi hadde en problemfri og kjempeflott tur både opp og ned. Eller... jeg sliter litt med noen av de bratteste partiene på tur ned... er litt pinglete😆

Kan virkelig anbefale skitur til Steinfjellet i disse tider!


En liten pause og litt påfyll før siste innspurt💪

Kakerester på tur er IKKE feil😋

På toppen møtte vi pinadø resten av flokken😃💖



Mennene dro 3-og 4-åringen i hver sine pakkpulker og det funker kjempefint under slike forhold👍




Vår gode turkompis kom med et artig innlag på turen: hvem klarer å lage den mest tullete skigangen😂
Etter min mening, vant min bedre halvdel den konkurransen (bilde 2👇)😅
Video kommer😉



Kommentarer