Jonsheimen - ski, shorts, isbading og vår


Et av mine nylige innlegg fikk meg til å tenke på en tur jeg og mannen hadde i 2013. Det var før de to yngste barna kom til verden, og før jeg begynte å blogge. Turen var så flott at jeg fant ut at jeg måtte blogge om den, da den enda er et populært turmål. Vi gikk i månedskifte mai-juni og turmålet var de "berømte" DNT hyttene i Jonsheiemen: Haakonsbu ( som i dag - 2018 - er nyoppusset) og Toralfsbu. Det fins mange startpunkt for denne turen, og vi valgte å starte innerst i Austerfjorden, å gå opp Middagsfjellet ca 500moh. Opp der måtte vi gå til fots med skiene i hånda, derfor valgte vi ryggsekker i stedet for pulk til oppakning.


Vi kledde av oss litt etter litt, da temperaturen bare var helt fantastisk.



Haakonsbu 2013
Det var mest sol hele helgen, men vi fikk noe forskjellig vær, og klærne kom litt av og på gjennom hele turen.

Etter  en overnatting på Håkonbu fortsatte vi ferden i nydelig vær.


Vi tok oss en topptur til 
Snøtinden 978 moh.




Etter en overnatting på Toralfsbu, starta vi morgenen med et isbad.



"Naking" bildene fra turen, skal jeg spare dere for. Men for de av dere som har fulgt oss lenge, vet dere at de bildene havna i flere aviser😅😆

Jonsheimen og DNT hyttene der oppe, er definitivt en tur som skal gjentas.

Linker:
Harstad Turlag/DNT
Ut.no

Kommentarer