Lettkledde dager på vinterfjellet


Helga for 2 uker siden hadde vi så utrolig varme dager i fjellet, at jeg var inne på tanken om shorts og skjorte på ski😆
Når far i huset fikk gnagsår av all skigåingen vi utførte den helgen og måtte lufte føttene sine, ville selvsagt mellomste gutten som er i rette alderen gjøre akkurat det samme😜😍

Det bildet der 👆 av nakne føtter pluss våren som melder sin ankomst, minner meg så mye om den skituren jeg og mannen hadde til Jonsheimen i månedskifte mai-juni noen år tilbake. Det var så varmt og fint at vi gikk på ski i sommerklær på vinterfjellet. Den turen hadde vi i 2013, før de to minste barna kom til verden og før jeg begynte å blogge. Men etter nærmere ettertanke fant jeg ut at den turen er virkelig verdt å blogge om pga den fine turdestinasjonen, de fine DNT hyttene man kan overnatte i og flotte fiskevann. På den turen, gjorde vi alt fra isbading og "naking" (som var så inn i tidene da), til isfisking og toppturer. 
Les om den HER!

Men tilbake til 2018. For 2 uker siden blogget jeg mye om flotte skiturer på Storjorda og i Sørlia, som du kan finne i arkivet (eller klikke på de uthevede navnene over). Disse turene er også turer man kan gå langt inni våren. Jeg syns det er så fint at Harstad har en natur og et klima som innbyr til at man kan gå på ski i shorts i snødekte fjell den ene dagen og dra på sykkeltur eller fjæratur i vårlige omstendigheter den andre dagen, i en og samme helg. Også har jeg et spesielt forhold til skitur i shorts da. Det er noe veldig klimatisk vakkert ved det.

Vi var blant annet på Steinfjellet på Melåa den helgen og da var mannen og 3 åringen pluss vår kompis og hans datter på isfisking. Melåa kryr av flotte fiskevann😀👏🐟
Denne isfisketuren var nok sesongens siste. Nå er det mye overflatevann de fleste steder, mens andre plasser er isløsninga rett rundt hjørnet, særlig rundt elveutløp.
De fikk iallefall masse småsfisk, noe som gledet barna stort. De bryr seg jo aldri om størrelse, men bare om å få fisk!







😴😴😴

Pause mitt i skiløypa👍👍😍

Kommentarer