Trollvassåsen, en fin tur for barn


På fredag gikk jeg og ungene på fjelltur til Trollvassåsen, som er en fin tur for små føtter. Den er 4km lang t/r og 240moh. Turen starter fra tunnelen ved Plantasjen i Kilbotn. Det er noen bratte partier på tur opp, men en relativt grei tur å gå. 4-åringen trengte litt motivasjon her og der og en liten lokkepremie denne gangen😆🙈

Turen er merket av "Ti på topp". Jeg syns de gjør en formidabel jobb med merkingen. Også gir de både nye og erfarne, påmeldte eller ikke påmeldte turgåere, inspirasjon til nye turer. Takk😊

[Innlegget inneholder reklame]

12-åringen og 4-åringen skravla omtrent hele turen opp. Alt de har å prate om, er det bare de som vet💕


Vi har fått 4 bæremeiser fra Life Venture sitt "barnemerke" Little Life som vi tester ut. Denne gangen testet vi ut Voyager S5 som er den største av de 4 meisene vi har fått. Den er lagd for lengre turer i skog og mark. Jeg siterer Little Lifes egne ord: "den ultimate bæremeisen for foreldre som liker å tilbringe verdifull tid med sitt barn i det store uterommet."
Denne meisen har en avtakbar sekk på ryggen, en stor baselomme under meisen, store strekklommer på hver side av meisen og store lommer på hoftebeltet som er plassert i en god rekkevidde for bærerens hender. En veldig flott meis med:
  • Et godt toppgrep/håndtak.
  • En myk facepad/hvilepute.
  • Justerbart og anatomisk formet barneseterom med x-spenne sele.
  • Vridbart hoftebelte for komfort mens du går.
  • Ankerpunkt som stabiliserer bæremeisen når barnet tas inn og ut av meisen.
Ekstrautstyr som man kjøpe til meisene:
  • Regntrekk
  • Solskjerm
  • Fotstropper
  • Ekstra tasker/oppbevaringsposer
Jeg syns det virket som om minstemann satt veldig godt i meisen og den satt godt på ryggen min også. Det er mange justeringsmuligheter på sekken for at turen skal bli mest mulig behagelig for både barn og bærer.

Les om de andre meisene vi tester ut👉 HER!

Alle fikk et kinderegg hver på toppen og da var byggingen fort i gang😊


Vi oppdaget litt moltebær og...

....maaaasse blåbær😋



Tar seg en litt strekk😅😍

Litt snacks: eplerbåter, tørka frukt, kjeks, snop og masse drikke er et godt påfyll på fjelltur😋


Denne seigmenn posen er jo litt morsom da...for akkurat sånn kan det jo være noen ganger😆


Vi lekte gjemsel og sånn 👇 gjemte minstemann seg. Bare pressa hodet inn i buskene og tenkte at hvis ikke jeg kan se de andre, kan ikke de se meg😂😍

Vender nesen hjem etter noen koselig timer i marka😊

Solskjermene til Little life meiesen er lette å ta av og på, og de passer til alle meisene deres👌👍


4-åringen tok ansvar for alle pit stoppene både opp og ned😏😉

Jakka jeg har på meg i dette innlegget er en ligthshelljakke sponset av Skogstad Sport og du kan lese vår omtale av disse jakkene HER!
Alle klærne de 2 minste har på seg er lette, flotte sommerturklær også sponset av Skogstad Sport.

Kommentarer