Fiskenervene dempes

Foto: Leif-Roger Olsen

Etter en lang vinter med isfiske og havfiske, er det ikke vanskelig å se og føle at kjæresten min lengter etter fluefiske. Lengter etter å ta i bruk fluestanga og dempe fiskenervene i rolige bølgeskvulp fra majestetiske elver eller langs elvebredder hvor isløsninga nettopp har startet.

I helgen som var dro han på en velfortjent guttetur til Barduelva. Isløsninga var godt i gang og været upåklagelig, så det kunne ikke vært dem mer vel unt.

Det er meg sann en glede å vinke hade til Tom-Erik, når han drar på slike gutteturer, som angår jakt og fiske. Disse områdene er hans aller største lidenskap og hobby, som jeg alltid kommer til å hjelpe han med å få dyrke og blomstre i.

Måten han snakker om fluefiske på, når det er lenge siden sist, er nesten som en erotisk novelle. Selv jeg lever meg helt inn, når jeg hører han snakke om gleden av å binde fluer, klargjøre fiskeutstyret, lyden og følelsen av å kaste med fluestanga og lyden av snella på stanga ved utras. 

Hele turen toppa seg med "knaill godt haill" på alle guttene.
De fikk 7 fisk tilsammen på 1-1,4kg. 4 ble sluppet ut igjen.
Man skal ikke ta mer enn man trenger!

Masse fine bilder fikk de tatt også. Her er det en god blanding mellom mobilbilder av Tom-Erik og John Ivar Aronsen og bilder tatt med ordentlig fotoappart av Leif-Roger Olsen.

Fin plass!





Harstadgrillen var med og god mat ble tilberedt.



God fiskelykke på guttaboys!





....og mye kos!



Gratulere med fangsten gutter!



Kommentarer