Svangerskapsdiabetes og mosjon, i uke 35



I forrige uke fikk jeg bekreftet at jeg har svangerskapsdiabetes. Kan ikke si at det har påvirket meg så mye. Jeg merker at jeg blir ekstra sliten, svimmel og trøtt hvis det er lenge siden jeg har spist eller har vært veldig aktiv, men det er vel normalt uansett på innspurten av et svangerskap. 
Etter diagnosen ble satt, tenkte jeg at dette var en forklaring på at jeg har vært ekstra sliten, trøtt, kvalm og svimmel i det siste, men det er vel egentlig også noe som hører med når man er høygravid, hos de fleste. 
Uansett har jeg fått denne diagnosen og ta det til etterretning. Jeg kan ikke så mye om diabetes, og heldigvis slipper jeg å bli ekspert på området, for dette går over når barnet er født, og det er jo bare drøye 6 uker til. Men jeg tar det på alvor, ved å kostholdregulerer det. Jeg måler blodsukkeret morgen, kveld, før måltid og to timer etter måltid. Kan hende jeg glemmer en og annen måling, men det viktigste er å tenke på sunn livsstil. Sunn kost og rimelige mengder mosjon. 
Ikke det jeg hadde lyst til å ha fokus på nå på slutten av graviditeten min, hehe.
Er i uke 35, lei, sliten, ondt i kroppen og trøtt...og da frister det mer å ligge i sofaen å trø i seg godteri!

Bildene under er fra forrige uke. Jeg gikk 2 korte turer i løpet av uken. Turene kommer spontant, når jeg kjenner at jeg har tid, overskudd og energi. Pluss at jeg elsker jo å være ute, se ungene kose seg, få frisk luft i lungene, fotografere og nyte den fine utsikten vi har langs havet her på sørsiden av byen. Så det gir meg jo masse, når jeg først kommer meg ut.

Tur 1 gikk til Breivika brygge hvor vi har båten vår:






Tur 2 gikk til Ruggevika fjæra som er i nærheten nyhuset vårt:








Vi er så heldig som har det så fint rett utenfor døren vår😍



Kommentarer