Påskeferie på fjellet! Høygravid og ski på beina!


I dag på selveste Langfredag, tok vi turen opp til Aurvannet på Storjorda. Nå er det veldig fint å gå til fots opp dit, men vi gikk på ski. Det er mest praktisk i forhold til å få med seg mer utstyr,som kan fraktes i pulken, pluss at ski er finere enn å gå på føttene, for meg, nå som jeg er i uke 36 i svangerskapet. Turen var akkurat passe lang. Kunne ikke vært 1m lenger, for min del. Aurvannet ligger på ca 260moh og er ca 1,3km en vei, fra Bjørnhaugen hytta.
Vi fiska litt også, men fikk ingen fangst selv, denne gangen. Vi var utrulig mange mennesker som dro i lag i dag, men bare 2 som hadde nok haill til å få fisk. 5 røye ble tatt til sammen, og den største var på 7 hg.
Det var utrulig mange folk ute i dag, men i motsetning til mange andre populære friluftsattraksjoner, er det så stort og spredt på Storjorda, at man fint slipper å sitte tett inn på mange andre mennesker.



Dette vaffeljernet var jo bare helt genialt. Et slikt ønsker jeg meg!! Bare å fylle vaffelrøra på tomflasker, å helle rett i jernet.


Fint å dra på tur med så mange koselige folk💗
Fikk ikke med alle sammen, vi var så mange😅




Barna var som vanlig flink å finne på en hel masse å gjøre!
Naturen som lekeplass, er den beste uformelle leke- og lærings arenaen, syns jeg!
Denne gangen hadde vi med både hengekøye og airsofa, med tanke på barna. De tar så liten plass og veier så lite uansett.








Takk for en fin tur alle sammen💖
Nå kan vi med god samvittighet kose oss med kalkun og dessert, hjemme i kveld😋











Kommentarer