Tips til mat på tur


Jeg er så lei av pølser på tur. Det er jo ikke helt sunt å spise for mye pølser heller, så vi prøver av og til å tenke litt annerledes og kreativt.  

Nå er jeg over fullgåtte 37 uker på vei, så den siste uken har turene vært enkelt tilrettelagt. 
Nå begynner det virkelig å bli tungt å være gravid og jeg er litt lei. Formen min er variabel, så dagene går mest til å slappe av og dra på tur når jeg kjenner at jeg har energi til det. For meg er det balsam for sjela å være på tur, men nå som jeg er høygravid, så er det alt rundt turen som kan være litt tungt av og til: planlegging, pakke ned i sekker, pakke inn og ut av bilen, komme seg til destinasjonen, rigge seg til, pakke sammen alt når turen er over, pakke inn i bilen igjen, dra hjem og pakke ut, rydde og vaske alt, puuh!

Den siste uken har Tom-Erik vært bortreist på guttetur, pluss lange dager på jobb og eldstekaren har vært hos sin pappa. Så jeg har kapra mamma!! Jeg og Toke har vært så heldig å fått masse hjelp av hans bestemor. Hun har vært med på de siste to turene sammen med oss. Uten henne hadde jeg ikke fått kommet meg ut av huset, så jeg er evig takknemlig for at hun stiller så mye opp for oss.
TAKK BESTEMOR/MAMMA💖

Søndagen var vi i Ruggevika fjæra. Den er ganske lang og har flere oppholdsplasser hvor det er veldig tilrettelagt for trivsel.
Den dagen hadde vi med oss rislapp-røre på flaske og ostesmørbrød til hovedmat. Hadde også med kanel, sukker og kesam-syltetøy på en smart beholder, hvor boksene kan festes sammen. Kjøpt på XXL Harstad.






I dag på torsdag var vi på Gressholman, og da hadde vi med oss ferdiglaga gryterett og ris på smarte mattermoser kjøpt på Parabolflua Harstad.






Minstekaren bare elsker å være ute, omså bare utenfor døren hjemme. 
Det han liker mest er å leke med alle kjøretøyene sine, og få brukt de skikkelig, i sand, vann, snø, grus, stein, gress etc. Mye morsommere å flytte ekte stein, med gravmaskinen over i dumperen, enn å flytte på klossen hjemme.

Kommentarer