Trollvassåsen - et nytt turområde



Trollvassåsen er en perfekt tur for både små og store. Den er 2km lang en vei og 240moh, som gjør den til en perfekt joggetopp for de spreke og en relativt enkel topp for barn. Der er noen bratte partier, hvor jeg vet min 3 åring kanskje måtte hatt litt hjelp.

Jeg er tilbake i permisjon igjen så det var bare jeg og minstemann som gikk denne turen. Vi var der fredags formiddag, i et helt greit vær. 1-åringen satt i bæremeis opp og ned. 
Vi har en Osprey 2014 bæremeis som vi opplever at barna sitter veldig godt i, men den er ikke så god for hoftene til de voksne, har vi etterhvert funnet ut.

Turen starter fra tunnelen ved Plantasjen i Kilbotn. Jeg har aldri vist om dette turområdet. Veien opp til Trollvassåsen var godt merket, og det var en god del andre stier og topper rundt om, som vi også må utforske👏
Tenk at jeg har hatt et så flott turområdet rett i nabolaget uten å vite om det. Jeg har aldri meldt meg på  "Ti på topp", men syns de gjør en formidabel jobb med merkingen. Også gir de både nye og erfarne, påmeldte eller ikke påmeldte turgåere, inspirasjon til nye plasser i nærområdet. Takk😊


Det var gøy å prøve å fange alle merkene som hang fra trærne😆


Mor tar litt bilder, nyter utsikt og kakao, mens hun venter på at lille skal våkne💕


Syng en sang på toppen😊


Kommentarer